Kauppakeskus Sellon kesä 2022 oli menestys

Ti 13.9.2022 - 13:44
Sello yleiskuva

Sellon kesä oli tekemistä täynnä. Ensimmäistä kertaa ulkona Viaporintorilla järjestetty kesäterassi 1.6.-28.8. keräsi kiitosta niin asiakkailta kuin yhteistyökumppaneilta. Koko kauppakeskuksen myynnin osalta on myös palattu hyvään kasvuun ja muun muassa kävijöitä oli enemmän kuin viime kesänä.

Kauppakeskus Sellon keskeinen sijainti hyvien kulkuyhteyksien varrella ja kattava liikkeiden määrä houkuttaa kävijöitä. Heitä oli kesä-heinäkuussa 3,4 miljoonaa. Vuonna 2021 vastaava luku oli 3,1 miljoonaa. Sellon kesä-heinäkuun myynti kasvoi puolestaan viime kesään verrattuna lähes 2 prosenttia 61,5 miljoonaan euroon. Tämä on samalla tasolla kuin vastaavana aikana vuonna 2019 eli ennen koronaa.

– Olemme yksi Pohjoismaiden suurimmista ja monipuolisimmista kauppakeskuksista ja Suomessa kävijöiltään vilkkain vuonna 2020 ja 2021. Yli 160 liikkeen joukosta kävijä löytää kattavan valikoiman niin muodin, sisustuksen, vapaa-ajan kuin hyvinvoinninkin liikkeitä. Parin vuoden aikana Selloon on tullut yli 20 uutta toimijaa ja lisää on tulossa, kuten lähiaikoina Espoon ensimmäinen Rituals”, kertoo Sellon kauppakeskuspäällikkö Sanna Kouvalainen.

Kesäterassi innosti yli 50.000 kävijää

Kauppakeskus Sellon kesän erikoisuus oli Viaporintorille avattu 400-paikkainen koko perheen ulkoterassialue 1.6.–28.8. Terassilla asiakkaita palveli seitsemän ravintolatoimijaa, mikä nosti Sellon ravintoloiden määrän kokonaisuudessaan yli 40:een. Kesäterassin tärkeä elementti oli ruuan ja juoman lisäksi artistien esiintymiset ja erilaiset ohjelmanumerot yhteistyössä Espoon kaupungin kanssa 50-vuotisjuhlavuoden innoittamana.

– Kesän aikana terassilla herkuteltiin ja viihdyttiin kymmenien esiintyjien osaamisesta nauttien. Viimeinen aukioloviikko huipentui ”Espoo juhlii!” -viikkoon. Meille tämä oli tärkeä osallistuminen myös kulttuuripuolen tukemiseksi, kun kaikki tapahtumatuotanto ja esiintyvien taiteilijoiden toimeentulo on ollut niin pitkään koronan kurittamaa.

Niin Sellon asiakkaat, yritykset kuin espoolaiset ottivat kesäterassin omakseen.

– Tämä oli positiivinen kokemus ja näillä näkymin ensi kesänä on odotettavissa versio 2.0. Kiinnostuksenilmaisuja on jo tullut sellaisiltakin tahoilta, jotka eivät tänä kesänä olleet mukana. Jatkumoa nähdään mahdollisesti muutenkin pian, sillä Viaporintorille suunnitellaan tunnelmallisia joulumarkkinoita, Kouvalainen paljastaa.

Lue tiedote kokonaisuudessaan STT:n sivuilta.